ზოგი რამ პედაგოგებისთვის

სადამრიგებლო საათის თემები, სასურველია, მოიცავდეს შემდეგ მიმართულებებს:

1. პიროვნული და მორალური განვითარება მე – პიროვნება, სოციუმი ჩემს გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადასაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი. თანამშრომლობის მნიშვნელობა, ცნება `თანაკლასელი~; ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათი მოგვარების გზები; კონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარების განვითარების აუცილებლობა. თვითრწმენა – საკუთარ თავსა და ძალებში დარწმუნება; პატივისცემა – საკუთარი თავის, სხვა ადამიანების; როდის ვარღვევთ სხვათა უფლებებს? როდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?


2. გარემოს დაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე. გარემოს და ბუნების მოფრთხილება; ჯანსაღი ცხოვრების სტილი – რას ნიშნავ სეს?

3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, ჩემი სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;

4. ინტელექტუალური და ესთეტიკური განვითარება ხელოვნების, ტექნოლოგიური და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა.



რეკომენდაციები "სადამრიგებლო საათის" განხორციელებისთვის


   დამრიგებლის კლასთან მუშაობა, სასურველია, შემდეგი ფორმით მიმდინარეობდეს: მოსწავლეებთან საუბრები,  კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით დისკუსიები, ვიქტორინების, ზეიმების, ექსკურსიებისა და ლაშქრობების ორგანიზება, ცნობილ ადამიანებებთან და მოსწავლეთა საჭიროებიდან გამომდინარე, სხვადასხვა სპეციალისტთან თუ ორგანიზაციის წარმომადგენლებთან შეხვედრის მოწყობა.
     დამრიგებლებმა ყველაზე უკეთ იციან კლასის საჭიროებანი და სწორედ აქედან გამომდინარე, გეგმავენ შეხვედრებსა და ღონისძიებებს. თუმცა შესაძლებელია შეხვედრებს სისტემატური ხასიათი ჰქონდეს და წინასწარ იყოს დაგეგმილი, მაგ. კვირაში ერთხელ.


გურამ რამიშვილის სახელობის №20 საჯარო სკოლის , 1 კლასის ხელმძღვანელის
ირინა ზაქარეიშვილის
დამრიგებლის დებულება
damrigebeli dawyebiTi klasis moswavleebis cxovrebaSi umniSvnelovanesi figuraa. damrigeblis mizania jansaRi, erovnuli da zogadsakacobrio Rirebulebebis mqone pirovnebis aRzrda, saswavlo procesis marTva.
damrigeblis muSaoba unda emyarebodes zogadi ganaTlebis erovnul miznebs da xels uwyobdes moswavleebSi gonebrivi da fizikuri unarebis ganviTarebas.
ჩემი ,კლასთან , მუშაობის პრინციპები:
 აღზრდის მთლიანობა: მოსწავლის fizikuri, fsiqikuri, socialuri da sulieri ganviTarebაზე მუშაობა .
 შემოქმედი , აქტიური პიროვნების აღზრდა : აღმოვაჩინო თითოეული ბავშვის ესა , თუ ის ნიჭი, შესაძლებლობები და ძლიერი მხარეები და შესაბამისად მოვახდინო ამ უნარების აქტივაცია, ბავშვებს შევუქმნა პირობები და ასპარეზი მათ გამოსავლენად.(გაკვეთილზე, ღონისძიებებზე და ა. შ.)
 მოსწავლეთა ჩართულობა : ხელი შევუწყო მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის განვითარებას .ჩართულობა მოხდება საკლასო ცხოვრებაში , სხვადასხვა ღონისძიებების (ზეიმები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვაში, მოვახდინო მათი ინტერესების გათვალისწინება. საუბრების, ,,სადამრიგებლო საათების” ჩატარება საუბრები პრობლეეზე.ყოველივე ამით ხელი შევუწყო ბავშვების თავისუფალ პიროვნებებად ფორმირებას.
 თანამრომლობა: მოსწავლეებთან ურთიერთობა უნდა ემყარებოდას თანამშრომლობას , ურთიერთპატივისცემას , თანადგომას , თანაგანცდას.
 სადამრიგებლო საათების ჩატარება:


1. pirovnuli da moraluri ganviTareba - me - pirovneba, sociumi Cemს garSemo, urTierToba TanatolebTan da ufrosebTan, tolerantoba, adamianTa uflebebi, zogadsakacobrio Rirebulebebi, etiketi;

• saklaso sazogadoebis Camoyalibeba _ erTmaneTis gacnoba, skolasTan Segueba _ ratom davdivarT skolaSi? urTierTobis ganmtkiceba, erTmaneTis mimarT mzrunveli damokidebulebis Camoyalibeba
• klasSi qcevis wesebis SemuSaveba. wesebi Cveni megobrebia, romlebic gvexmarebian swavlasa da urTierTobaSi. (ufrosebTan misalmebis, mimarTvis _”Tqven“ formis gamoyenebis saWiroeba, xelis awevis kultura, saklaso nivTebis movlis aucilebloba; sakuTar da sxvisi sakuTrebis gafrTxileba)
• moraluri cnobierebis ganviTareba - swori da araswori saqcielis Sefaseba; aravis aqvs daCagvris, Zaladobis, dacinvis da gariyvis ufleba. magram arsebobs qcevebi, romelic xdeba uneblied, SemTxveviT, ganzraxvis gareSe, sxvadasxva
• sakuTar Tavsa da ZalebSi darwmuneba, saqmis keTebisas “Sromismoyvareobisa~ da “mondomebis~ mniSvneloba (1 Sexvedra);


2. garemos dacviTi kultura da cxovrebis jansaRi wesi - piradi higiena, avadmyofobis gavrcelebis wyaroebi, sasargeblo sakvebi, drois organizeba, dRis reJimi, sportis mniSvneloba, mavne Cvevebis safrTxe. garemos da bunebis mofrTxileba.
• piradi higiena, Tavis movlis Cvevebi; jansaRi kveba da sasargeblo produqtebi sportuli aqtivobis mniSvneloba
• bunebis mofrTxilebis aucilebloba (xeebis movla, quCaSi sisufTavis dacva), bunebis dacviTi RonisZiebebi;

3. usafrTxoeba da moqalaqeobriv - patriotuli cnobiereba - Cemi ezo, Cemi skola, Cemi qalaqi/sofeli, Cemi samSoblo, istoria, gamoCenili pirovnebebi, mniSvnelovani movlenebi, tradiciebi, wesebi da kanonebi;
• gzaze moZraobis wesebi, sxvadasxva sagzao niSnebis mniSvneloba, SuqniSnis ferebi (1 an 2 Sexvedra);
• sakuTari misamarTis, ojaxis wevrebis telefonebis codna, ucnob adamianebTan frTxilad yofna და სხვ.
• dResaswaulebis aRniSvnis tradiciebi

4. inteleqtualuri da esTetikuri ganviTareba - xelovnebis, teqnologiuri da inteleqtualuri miRwevebis mniSvneloba;


• wignierebis mniSvneloba, sayvareli zRaprebi da personaJebi, miTebi da wakiTxuli moTxrobebi.
• xelovnebis sxvadasxva dargis nimuSebi, mxatvroba; Teatri, sayvareli filmebi da multfilmebi, musika.
• teqnikuri saSualebebis da sayofacxovrebo mowyobilobebis daniSnuleba, maTi sargebeli an safrTxe, gamoyenebisas usafrTxoebis wesebis dacvis aucilebloba

჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻
 pirvelklaselisTvis yvelaze mniSvnelovani figura aris maswavlebeli. misi Seqeba da SeniSvna mniSvnilovnad moqmedebs moswavleze. amitom, sasurvelia, rom damrigebeli saklaso wesebis garda Seexos wignebis kiTxvis mniSvnelobas, etikets.

 pirvelklaselTa saswavlo procesi efeqturad mimdinareobs TamaSis situaciaSi. amitom sadamrigeblo Sexvedrebi I klasSi didaqtikuri zRaprebis ganxilviT, didaqtikuri TamaSebis formiT unda mimdinareobdes.
჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻჻

 I კლასში გაკვეთილის ხანგრძლივობა უნდა შეადგენდეს 35 წუთს.

 გაკვეთილის სტრუქტურა: გაკვეთილი უნდა შედგებოდეს სხვადასხვა აქტივობებისაგან.

 10-15 წუთიანი სასწავლო აქტივობის შემდეგ ბავშვს უნდა შევთავაზოთ განმავითარებელი სავარჯოშოები,მოტორული თამაშები.სასურველია,ყოველი გაკვეთილის განმავლობაში ასეთი სახის ჩართვას 2-ჯერ ჰქონდეს ადგილი.

 აქტივობები განტვირთვისათვის

ჩემი ვალდებულებები:



ა)ვიზრუნო მოსწავლეთა პიროვნულ განვითარებაზე და მისი მოქალაქეობრივ ცნობიერების ჩამოყალიბებაზე. დავიცვა მოსწავლის უფლებები და ინტერესები.
ბ)გამოვცხადდე სამსახურში ცხრილით გათვალისწინებული გაკვეთილის დაწყებამდე 15 -30 წუთით ადრე.
გ)შევქმნა უსაფრთხო გარემო, არ დავუშვა ფიზიკური ან მორალური ძალადობის გამოყენება მოსწავლეთა მიმართ, პატივი ვცე და დავიცვა მოსწავლეთა ღირსებები, ყველა სადავო საკითხი მოსწავლეებთან გადავჭრა თანამშრომლობისა და ურთიერთპატივისცემის გზით.
დ) უზრუნველვყო კვალიფიციური სწავლება და სასწავლო შედეგების მონიტორინგი.
ე) მოვერიდო მოსწავლის პირადი საკითხების საჯარო განხილვას.
ვ) ვიზრუნოს საკუთარ პროფესიულ განვითარებაზე. ასევე სკოლის განვითარებაზე
ზ)უზრუნველვყო კლასში წესრიგი,ვიზრუნოს მოსწავლეთა უსაფრთხოებაზე, ხელი შეუწყოს დისციპლინის დამკვიდრებას და დაცვას.

თ) დავამყარო პარტნიორული ურთიერთობა მოსწავლეთა მშობლებთან და მოსწავლის აღზრდისა და განვითარების პროცესში ჩართულ სხვა პირებთან.
ი) ხელი შევუწყო სკოლის შინაგანაწესით დადგენილი ქცევის წესების დაცვას კლასის ფარგლებში.
კ) კვირაში ერთხელ ჩავატარო კლასის საათი.
ლ)კლასს მეთვალყურეობა გავუწიო გაკვეთილების დამთავრებამდე (ბოლომდე)

12 კლასის დამრიგებელი _ _ _ _ _ _ _ _ _ირინა ზაქარეიშვილი